Assalamualaikum W.B.T

Blog ini banyak berkisarkan tentang kisah di tadika dan juga diselitkan serba sedikit cerita tentang perkara lain sebagai penambah perisa. Kepada ibu bapa yang ingin tahu apakah rutin harian kami di tadika bolehlah mengikuti blog ini. Sebarang berita terkini seperti tarikh peperiksaan, tarikh cuti dan sebagainya akan dikemaskini dari masa ke semasa. Selamat membaca buat semua.

Friday, March 25, 2011

Boboi BEN10, Gegirl PINK

Sekarang ni pengaruh kartun kuat betul....mcm2 karakter yg dapat kita tgk di kaca TV....bukannya di TV je, internet, lambakan CD yg dijual dipasaran...semuanya utk menarik minat budak2 untuk menontonnya....cuti sekolah ataupun cuti hujung minggu, rancangan kartun dari pagi hingga tengah hari.....ptg dari pkl 2.30 hingga ke lewat ptg...anak-anak saya kira bernasib baik la sebab saya mmg minat kartun dari kecik sampai la skrg.....kiranya bila diorang nak tgk kartun tk pyh la nak gaduh2 dgn saya berebut nak tgk TV...sbb saya pun suka tgk....pada saya kartun ni boleh merehatkan minda saya....cerita tak de masalah....
*
Apa pulak kaitan gambar selipar kat bawah ni dgn kartun.....jom kita tgk....
*
*

Tgk selipar apa tu....BEN10...yg ni dah tentu la menjadi pilihan budak2 lelaki.....sampaikan kekadang tu pening kepala teacher kat tadika dah selipar blh dikatakan semuanya lebih kurang sama....dah la nak kena ingat diorang balik naik van mana.....yang ni balik dgn sapa....nak ingat nama lagi...selipar diorang pun kita kena ingat jugak....karang kalau tertukar mlm nanti berdering la telifon saya....ada la parent yg call ckp selipar ank diorang dah tertukar dgn bdk lain.....
*
*
Susunan selipar yang kebanyakannya selipar BEN10....
*
*

Kepunyaan sapakah selipar di atas....sila jawab....dah tentu la GEGIRL punya....kalau bdk pompuan ni dari beg, botol air, bekas makanan, sapu tangan, pensel box, stationary sampailah ke selipar...semuanya "kaler" pink.....(mcm anak dara saya berdua tu)....
*
*
Tgk tu dlm bebanyak tu berapa ketul la yg kaler lain.....eehhh....hari ni ngan smlm saya pun pakai baju warna pink....hehehh...
*
*
*
*
*
Lepas mensnap selipar bebudak tu tadi.....saya pun gi la basuh tgn kat dapur.....ye le lepas susun-susun selipar kat luar tu tadi.....kena la basuh tgn....dari tingkap dapur nampak bebudak sekolah menengah ni tgh merentas desa...eehhhh.....sekarang panggil merentas desa lagi ke....kalau zaman saya dulu mmg le desa....tapi sekarang ni dah duduk kat taman ni masih dikira merentas desa lg ke.....
*
*
Mula-mula sikit...pastu makin ramai.....masa ramai tu tak snap gambar....kang pelik pulak budak2 tu....ni apahal la tangkap gambar org tgh nak lari ni......
*
*

*
*

Teringat masa sekolah dulu...latihan merentas desa pagi...ptg nak sekolah lagi....nak balik rumah jauh pulak....terpaksa la tumpang mandi dan salin baju sekolah kat rumah kawan yg dekat dgn sekolah.....masa kat sekolah letih je...

No comments:

Post a Comment