Assalamualaikum W.B.T

Blog ini banyak berkisarkan tentang kisah di tadika dan juga diselitkan serba sedikit cerita tentang perkara lain sebagai penambah perisa. Kepada ibu bapa yang ingin tahu apakah rutin harian kami di tadika bolehlah mengikuti blog ini. Sebarang berita terkini seperti tarikh peperiksaan, tarikh cuti dan sebagainya akan dikemaskini dari masa ke semasa. Selamat membaca buat semua.

Friday, March 11, 2011

Early Learning Puzzle Box

Ni cerita semalam....semalam tak update blog....kesihatan kurang memuaskan...sejak dari hari Isnin lg mmg dah tak berapa sihat sebenarnya....makan ubat mata nak tidur je....petang pukul 5 lepas ambil anak sekolah terus baring.....
^
^
Semalam keluar je dari pintu pagar tadika dgn teacher2 lain tetiba dtg salesman dgn salesgirl ni dok kempen benda yg diorang jual....dia kata taska sebelah baru je ambil 1 box....anak saya apa lagi terloncat-loncat la nak benda tu....tak keruan dah jadinya kat situ....jadinya tak pasal-pasal la saya terbeli....salesgirl tu sibuk suruh saya beli banyak letak kat tadika.....tapi saya rasa kalau benda tu letak kat tadika jawabnya 3 kali main dah berkecai.....saya lebih suka lagi guna Grolier kalau nak buat aktiviti menguji minda dgn murid2 di tadika.....

Inilah dia bendanye.....puzzle ni lebih sesuai bg budak yg baru nak mengenal huruf...anak saya yg 5 tahun tu dah boleh membaca pun tapi saje je nak jugak.....
Dalam 1 box tu ada 4 keping puzzle....mmg bagus utk ibu bapa untuk menajamkan minda anak yg di bawah 4 tahun...ada puzzle ABC, colour, shape & nombor....warnanya pun menarik.....

Bukan anak saya yg 5 tahun tu je suka main....kakaknye yg 8 tahun tu pun sibuk juga nak main....mungkin sebab colour nye yg bewarna-warni menarik minat diorang....pasang pastu bukak balik.....


No comments:

Post a Comment