Assalamualaikum W.B.T

Blog ini banyak berkisarkan tentang kisah di tadika dan juga diselitkan serba sedikit cerita tentang perkara lain sebagai penambah perisa. Kepada ibu bapa yang ingin tahu apakah rutin harian kami di tadika bolehlah mengikuti blog ini. Sebarang berita terkini seperti tarikh peperiksaan, tarikh cuti dan sebagainya akan dikemaskini dari masa ke semasa. Selamat membaca buat semua.

Sunday, May 22, 2011

Happy Birthday Qash

Nak selit sikit hal keluarga sendiri......

Semalam birthday Qash yang ke 5......dah 5 tahun dah Qash.....bila teringatkan saat nak melahirkan Qash 5 tahun dulu terasa macam baru lagi saat tu berlaku......saya melahirkan Qash tak de rasa sakit masa sebelum melahirkan.....tapi lepas melahirkan rasa sakitnya membawa sampai sebulan......sebab apa pulak jadi macam tu.....sebab kelahiran secara scissorian......saya diberi pilihan oleh doktor untuk melahirkan secara normal atau pembedahan......

Masa kelahiran kakak dulu, kakak tak boleh keluar akhirnya saya kena bedah juga sebab kakak dah lemas dalam perut....degup jantung kakak pun dah terputus-putus masa tu.....memang betul-betul mencemaskan....hubby dah tak tentu arah dah saya tengok.....yang saya pulak masa tu dah tak boleh pikir apa cuma nak keluarkan baby cepat sebab rasa sakitnya dah tak tertahan lagi.....saya juga diindiuce sebab tu lah sakitnya terlampau sangat......sebab tu lah yang Qash ni doktor bagi pilihan sebab saya memang ada masalah sikit untuk bersalin normal.....doktor tak bagi jaminan saya boleh bersalin normal tapi kalau nak cuba boleh......tapi saya ambil keputusan untuk terus memilih cara pembedahan......perasaan risau semasa melahirkan kakak dulu masih teringat-ingat lagi sebab tu lah saya buat pilihan untuk lahirkan Qash secara pembedahan......tarikh untuk lahirkan Qash ni pun saya dengan hubby pilih sendiri......tak tunggu sampai turun tanda pun......

Pejam celik pejam celik Qash yang debab ni dah 5 tahun.....masa lahir dulu kecik je cuma 2.5kg je beratnya......


Tengah potong kek......dari hari Jumaat lagi dah sibuk nak beli kek...nak buat goodys bagi kawan-kawan kat tadika....nak beli kek bawak kat tadika......


Beli kek setengah kilo je kali ni......kalau beli sekilo memanjang tak habis.....simpan sampai berminggu kat dalam peti ais......kali ni cakap dengan ayahnye beli kecik je cepat habis.......


Kek dengan goodys pun dah siap......esok tinggal nak bawak ke tadika je........





*

No comments:

Post a Comment