Assalamualaikum W.B.T

Blog ini banyak berkisarkan tentang kisah di tadika dan juga diselitkan serba sedikit cerita tentang perkara lain sebagai penambah perisa. Kepada ibu bapa yang ingin tahu apakah rutin harian kami di tadika bolehlah mengikuti blog ini. Sebarang berita terkini seperti tarikh peperiksaan, tarikh cuti dan sebagainya akan dikemaskini dari masa ke semasa. Selamat membaca buat semua.

Saturday, July 9, 2011

CeRiTa HaRi SaBtU

Hari ni kami sekeluarga nak pegi kenduri di Tanjung Karang.....pukul 11 pg bertolak dari puchong......sampai di Shah Alam ada sebahagian jalan yang menghala ke KL jem teruk...ada road block la tu.....ni dah tentu kes BERSIH....lebuhraya PLUS jem teruk....jadi hubby ambik keputusan ikut lebuhraya guthrie.....yang saya tak suka ikut guthrie ni nanti akan ikut jalan Ijok....jalan kat situ macam ular sikit....nanti si kakak ni mula la pening kat dalam kereta.....

Masa dalam perjalanan ada beberapa road block yang kami jumpa....sepatutnya hari ni sorang teacher lama dan sorang teacher yang akan bertugas bulan 12 nanti ada kursus di Pusat Belia Antarabangsa, Cheras.....tapi petang Khamis hari tu saya dapat panggilan dari penganjur yang mereka terpaksa batalkan kursus tu disebabkan BERSIH....kursus akan ditunda ke tarikh yang akan diberitahu kemudian....kursus tak boleh dibatalkan terus sebab saya dah bayar sebulan yang lepas.....macamanapun pihak penganjur kena buat jugak kursus tu tapi lepas bulan puasa.....banyak perkara yang tergendala disebabkan perkara yang sepatutnya tidak patut berlaku ni.....rezeki yang sepatutnya boleh dapat pada hari ni untuk menampung kehidupan keluarga, dah tak dapat.....

Pukul 12.30 thg hr kami sampai juga....memang waktu makan tgh hr ni....perut pun memang tengah lapar.....



Tema color purple....9 tahun lepas baju pengantin saya pun warna purple.....

Cari tuan rumah dulu....lepas tu senang la nak teruskan misi....


Mak aiihhh....setimbun....tak rasa bersalah pulak masa ambik tadi.....disebabkan akak yang tukang cedok tu tadi kasi nasi seciput, saya pun ambik le lauk banyak....best woo.....bukan nasi minyak atau nasi beryani....nasi ambeng pun bukan...kalau nasi ambeng ada mi goreng, kuah kicap, ikan masin, kerabu pastu lauk-lauk sampingan yang lain.....tapi ni nasi makan tengah hari macam kita makan dekat rumah....kerabu mangga pun ada.....lauknya masakan ala jawa.....mak andak saya orang jawa.....


Tengah beratur nak ambik makanan sempat lagi snap gambar pengantin yang baru nak menuju ke tempat makan beradap....pengantin lelaki tu sepupu saya....gebu macam pau abahnya jugak....pak andak saya ni pengusaha pau yang agak berjaya juga la di tanjung karang ni....selain pau dia ada juga buat bisnes tepung goreng pisang rangup dan dodol....(menyempat lagi tu promote bisnes bapak sedara).....


Bergambar bersama keluarga pengantin perempuan...nak suruh anak dara saya yang berdua tu bergambar dengan pengantin tapi ntah mana le peginya....

Balik tadi pun ada road block.....tapi masa balik kami ikut lebuhraya yang baru siap tu.....tak silap saya lebuhraya LATAR (eh betuiii ke namanya tu....mata pun kelabu asap tadi mengantuk dek penangan makan nasi setimbun tadi).....tapi sekejap je dah sampai persimpangan Shah Alam....masa datang tak ikut lebuhraya tu, sebab tak perasan lebuhraya tu masuk dari jalan mana....

Okey la....cukup la sampai sini je entry merapu saya kali ni......








*

2 comments:

  1. perhhhh..meemang terbaekkkk klu attend wedding kt belah2 tg.karang weehhhhh!! makanan memang sedapppp..tu xmasuk lg kueh-mueh,kerepek2,pecel hmmm terliur tuu ade skali tu aku pi umah orang kawin kt area tg.karang org jawa siap ade jamu putu piring beb!!! Nanti annk ko kawin nk jamu org ngan nasi ambeng eaa???...hmmm mmg best tu!!! agree2 ahahahaha!!! yg mane nk kawin lu tu?? Zati ke Qash???? ehehehe nnt aku nk proposed tuk nabil hahahaha!! xpe laki mude dr bini murah rezeki...!!!

    ReplyDelete
  2. Dari skrg dah pikir menu...kemain lagi...ntah kenapa semenjak aku duduk putra perdana ni suka mkn nasi ambeng....sebab kat sini ada nasi ambeng yg sdp...mak metua aku pun org jawa gak tp dia tak penah buat nasi ambeng ni....aku tau makan nasi ambeng semenjak duduk sini la....qash pun bole gak....kalau si zati tu jauh nau lak bezanya...heheh..

    ReplyDelete