Assalamualaikum W.B.T

Blog ini banyak berkisarkan tentang kisah di tadika dan juga diselitkan serba sedikit cerita tentang perkara lain sebagai penambah perisa. Kepada ibu bapa yang ingin tahu apakah rutin harian kami di tadika bolehlah mengikuti blog ini. Sebarang berita terkini seperti tarikh peperiksaan, tarikh cuti dan sebagainya akan dikemaskini dari masa ke semasa. Selamat membaca buat semua.

Sunday, May 8, 2011

ma ma ma....ma ma ma ma.......

Sila nyanyi tajuk entry ni seperti iklan susu DUTCH LADY ye......


ma ma ma.....ma ma ma ma.....


Kenapa pulak saya suruh buat macam tu....sebab hari ni kan hari ibu.....tapi anak-anak saya panggil saya mama.....jadi diorang cakap hari ni hari mama.....


Anak-anak saya ada mama...tapi saya ada mak, ummi dan mak mertua......haaa....jangan salah faham pulak...mak saya meninggal pada masa tu usia saya baru 20 tahun....abah saya masih muda lagi ketika tu....belum pun mencecah usia pencen lagi....jadi bila abah berkahwin lain saya dapat ummi....


Dan apabila saya berkahwin saya dapat mak mertua pulak......dan pada hari ibu ini mereka amat bermakna buat saya.....walaupun mak saya dah tak de tapi ingatan saya pada dia masih kuat.....apa yang saya lakukan sempena hari ibu ini untuknya adalah sedekahkan al-fatihah dan memanjatkan doa agar mak saya di tempatkan dengan orang-orang beriman....AMIN......



Pagi-pagi lagi si Qash dah sibuk nak bagi hadiah.....kat atas tu.....sempoi kan...bungkus dengan surat khabar je....tu kerja anak-anak saya dengan ayahnye laaa....


3 keping coklat.....2 dari anak.....1 dari encik hubby.....2 keping kad buatan sendiri oleh anak-anak saya.....saya tak kisah apa pun yang mereka bagi...tapi apa yang penting mereka sentiasa menyayangi saya......


** Di sini saya juga ingin mengucapkan SELAMAT HARI IBU kepada ibu-ibu yang sudi singgah bertandang ke blog saya ni......







No comments:

Post a Comment