Assalamualaikum W.B.T

Blog ini banyak berkisarkan tentang kisah di tadika dan juga diselitkan serba sedikit cerita tentang perkara lain sebagai penambah perisa. Kepada ibu bapa yang ingin tahu apakah rutin harian kami di tadika bolehlah mengikuti blog ini. Sebarang berita terkini seperti tarikh peperiksaan, tarikh cuti dan sebagainya akan dikemaskini dari masa ke semasa. Selamat membaca buat semua.

Sunday, July 24, 2011

Apa Yang Tenggelam, Apa Yang Timbul

Cerita hari Jumaat lepas......

Kalau dulu masa saya sekolah saya suka bila tiba subject Sains.....tu masa sekolah menengah....waktu sekolah rendah pula subject Alam Dan Manusia....sekarang subject tu dah tak de dah...dah tukar pada Sains.....

Kenapa saya suka bila tiba mata pelajaran sains.....belajar bukan di dalam kelas sendiri...pergi ke makmal...kebas punggung asyik dok dekat kerusi dalam kelas....

Selalu buat eksperimen.....tu yang paling best...tapi kalau nak tau masa saya tingkatan 1 -3 saya suka dengan subject sains tapi saya tak suka dengan cikgu mata pelajaran tu...ntah kenapa la agaknya....tapi dia ajar best....mungkin dia kerek kot....apekebendenye kerek tu....kerek tu aksyen la.....dengan anak murid tak mesra alam.....(apa le saya ni kan, ingat cikgu tadika ke nak mesra-mesra).....pada masa tu la saya tak berapa suka dengan dia...tapi sekarang kalau saya ada jumpa dengan dia saya nak berterima kasih padanya disebabkan dia saya sekarang jadi seperti sekarang ni...

Berbalik pada cerita budak-budak di tadika...apa yang mereka buat dengan teacher za pada waktu sains hari Jumaat lepas......


Haaa.....kerumun apa tu.....macam kerumun orang jual ubat dekat pasar malam je.....


Buat eksperimen rupanya.....benda apa yang tenggelam, dan apa yang timbul......









*

No comments:

Post a Comment