Assalamualaikum W.B.T

Blog ini banyak berkisarkan tentang kisah di tadika dan juga diselitkan serba sedikit cerita tentang perkara lain sebagai penambah perisa. Kepada ibu bapa yang ingin tahu apakah rutin harian kami di tadika bolehlah mengikuti blog ini. Sebarang berita terkini seperti tarikh peperiksaan, tarikh cuti dan sebagainya akan dikemaskini dari masa ke semasa. Selamat membaca buat semua.

Friday, April 1, 2011

Mama...Kitorang Nak Masak...

Dari minggu lepas lagi anak-anak saya sibuk nak tolong masak.....saya tak bagi sebab diorang ni kecik lagi takut terkena kuali dengan periuk panas nanti lain pulak jadinya....tak pasal-pasal ada cop mohor pulak kat badan nanti....dah nak masak mama tak bagi....tepek le plastesin tu buat bentuk kuih la konon-kononnya.....
*

*

*
Ni diorang la yg paksa saya masukkan kat dlm blog....minggu lepas lg sibuk suruh masukkan....tapi hari ni baru saya layan......
*

*
Pastu petang semalam saya offer kat diorang.....nak tolong mama masak tak....apa lagi seronok sakan la diorang....mandi petang pun senang tak payah nak suruh.....pandai je masing-masing selesaikan tanggungjawab sendiri.....
*

*

Bahan-bahannye saya yang sediakan....diorang cuma letak topping nye je..... * *
Bersilang-silang tangan...berebut-rebut nak letak.....

*

*

Haaiiippp.....curik-curik makan yeee......

*

*
Lebih kurang 10 minit, siap la pizza tu di bakar....tapi tak sempat nak snap gambar....dah tak sabar-sabar nak makan....hasil air tangan sendiri la kononnya.....
*

*

Tengok la tu....betapa seleranya makan.....

*

*

Sambil makan tengok TV....

*

*
Si kakak control cun je....nampak je mama nak snap gambar tak jadi nak gigit pizza tu...."mama ni kacau je, tak senang orang nak makan".....sekeping besar tu diorang berdua yg makan...saya cuma ambik 1 slice je.....seronok tgk anak-anak selera makan.....

No comments:

Post a Comment