Assalamualaikum W.B.T

Blog ini banyak berkisarkan tentang kisah di tadika dan juga diselitkan serba sedikit cerita tentang perkara lain sebagai penambah perisa. Kepada ibu bapa yang ingin tahu apakah rutin harian kami di tadika bolehlah mengikuti blog ini. Sebarang berita terkini seperti tarikh peperiksaan, tarikh cuti dan sebagainya akan dikemaskini dari masa ke semasa. Selamat membaca buat semua.

Saturday, June 4, 2011

Apa Cer Hari Ni.....

Keluar tengah hari......macam-macam benda yang nak dicari....mula-mula cari kain ela dulu nak buat uniform tadika yang baru untuk Qash.....saiz yang ada dah tak cukup besar....kena tempah kat mak ngah dia....perkara pertama dah sattle.....

Lepas tu pegi bank.....bank in gaji staff....

Perut dah berbunyi-bunyi.....bukan lagu keroncong je...macam-macam lagu dah keluar.....pagi tadi cuma breakfast potato wedges je......tengok jam dah pukul 3 ptg mana taknye kelaparan......

Pegi la restoran nasi arab dekat bandar baru bangi......dah beberapa kali baca di blog rakan-rakan yang mengatakan nasi arab sedap.....tadi pegi la try.....tapi bagi tekak saya dan suami kami sebulat suara mengatakan nasi arab ni biasa-biasa je....kami lebih suka lagi makan kat restoran nasi beriani ghazal.....sedap dan harga juga berpatutan......mungkin kami ni biasa makan makanan yang pedas....bila makan nasi arab rasa macam makanan yang tak de rasa......tapi tak tau la kalau nasi arab kat restoran lain sedap........


Ni yang saya order......lupa pulak apa namanya.......lauknya kat dalam alumunium foil tu.....ayamnya di stim.....tak berapa kena dengan selera saya...ayamnya terlampau lembik.....bukan lembut tapi dah sampai ke tahap lembik.......


Ni yang kami makan.......suami saya ambik lauk kambing....kambingnya dimasak sekali dengan nasi......kambingnya rasa tawar.....Qash dengan kakak punya ayam di bakar......yang ni ayamnya tak lembik tapi masih rasa tawar juga.....tawar yang saya maksudkan tu bukannya tawar garam sahaja tapi tak terasa langsung rempah ratusnya.....seperti ayam yang dibakar atau distim tak diletak apa-apa perasa......

Sudah tentu penyakit darah tinggi tak de dalam kamus hidup tuan punya dan ahli keluarga pemilik restoran ni.......



Apa pun alhamdulillah......kenyang juga kami sekeluarga makan makanan tawar kat situ.....memang kami tawar hati nak datang situ lagi.....

Lepas makan kami terus pegi cari barang hubby.......kehulu kehilir....pusing sana pusing sini...sampai anak-anak boring dan merungut....bila sampai waktu solat, singgah masjid untuk solat......pastu sambung pencarian lagi......

Hampir pukul 8 malam baru selesai pencarian......dan saya pun tak pasal-pasal juga terbeli......memang dah lama merengek kat hubby suruh belikan sebab tahun lepas beli sendiri tapi tak sesuai......apa benda lah yang saya terbeli tu agaknya......
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


Ni la dia bendanya........tahun lepas beli sendiri brand lain......tak selesa pakai......hujung kaki dan tapak kaki jadi sakit......pergelangan kaki pun jadi sakit bila pakai lama.....kali ni hubby cakap kalau nak beli biarlah brand yang elok sikit......brand tu tak jadi hal juga sebenarnya tapi apa yang penting kalau nak beli kasut sukan ni kita mesti tau tujuannya untuk apa....kalau untuk aerobik.....belilah yang sesuai untuk aerobik...macam hubby saya dia nak guna untuk main badminton jadi dia beli yang untuk main badminton......yang saya beli ni sesuai untuk dua acara iaitu aerobik dan jogging.....yang sebelum ni saya beli main bantai beli je ikut yang berkenan di hati konon-kononnya....sekalinya pakai lama sikit kaki jadi sakit......

Ni apa hal pulak saya beli kasut sukan......insyaallah tadika akan adakan sukan pada 17 Julai nanti.....pasal tu la saya dok sibuk beli kasut sukan ni......

Kepada ibu bapa yang mengikuti blog saya ni bersiap sedia la ye beli kasut sukan jugak sebab nanti bukan anak-anak je yang bersukan....mak bapak pun kena turun padang sekali ye....acara untuk parents lagi mencabar......tahun lepas ada acara isteri gendong suami kat belakang.....tahun ni tengok pada undian teacher-teacher....kalau mereka bersetuju makanya acara tu akan diteruskan.......mula pada hari ni bolehla suruh cik abang kurangkan makan supaya ringan badan tu nanti.....jadi tak la patah tulang belakang isteri nak gendong encik suami......kalau ibu-ibu rasa nak pakai high heel tunggu masa hari konvo nanti ye.....heheh......

Apa-apa pun tunggu surat pekeliling dari saya........







*

No comments:

Post a Comment