Assalamualaikum W.B.T

Blog ini banyak berkisarkan tentang kisah di tadika dan juga diselitkan serba sedikit cerita tentang perkara lain sebagai penambah perisa. Kepada ibu bapa yang ingin tahu apakah rutin harian kami di tadika bolehlah mengikuti blog ini. Sebarang berita terkini seperti tarikh peperiksaan, tarikh cuti dan sebagainya akan dikemaskini dari masa ke semasa. Selamat membaca buat semua.

Monday, June 6, 2011

Makan Je La Kerjanya.....

Saya dengan suami memang suka makan....kalau hari Ahad rancangan yang dinanti-nanti adalah Jalan-jalan Cari Makan....tapi minggu ni dah tak de dah rancangan tu....dah ditukar dengan rancangan deco-deco ruang tamu tu....apa ke tajuk rancangan tu eekkk.....sentuhan selebriti kot.....kalau pegi bercuti pun suka cari tempat makan yang best-best......sebelum makan tak ingat apa....tapi bila dah lepas makan baru rasa menyesal......takut bertambah gemuk la, takut kena banyak penyakit la....tapi masa tengah ngap makanan tu tak ingat.....

Dari Puchong kami pergi sampai ke Nilai mencari makanan...sanggup tu.....tapi bukan semata-mata pasal makan je ke sana.....sebenarnya saya nak ke PPD Sepang ada kerja sikit.....tapi apa-apa hal kena isi perut dulu....PPD Sepang dengan Nilai memang tak jauh....walaupun dah kira lain negeri tapi tak sampai 10 minit dari Sepang kita dah boleh sampai ke Nilai......


Ni la nama restorannya......Nasi Kandar Lawood.......nasi kandar bercitarasa selera Melayu....ni bukan nasi kandar mamak tau......


Kami sampai lebih kurang pukul 1.30 tgh hr.....tempat duduk dah penuh.....


Melilau mata mencari tempat duduk....akhirnya dapat juga.....kat tepi dinding....tak kisah la tu janji dapat tempat....hubby tengah beratur ambik makanan....nak ambik makanan beratur......nak cuci tangan pun beratur.....memang ramai betul pelanggan kat restoran ni.....tak payah nak deco dalam restoran pelik-pelik pun....pelanggan berduyun-duyun datang.......


Hidangan untuk kami sekeluarga......


Yang ni saya punya.......mak aiihhhh.....setimbun........masa makan tadi macam tak perasan pulak....tu ayat nak sedapkan hati sendiri sebenarnya tu.....


TENGOOOKKKK.......yang tinggal tulang tu pinggan saya.......tu pun tadi rembat 3 jemput nasi Qash & seketul ayam kakak dengan alasan sayang jangan membazir......

Bbbrrrppp......alhamdulillah.......



Yang ni pun ada jual kat situ.....ambik jugak nak rasa.....sepeket RM2.80.....kira murah la sikit dari kedai mesra petronas........


Jam MILO kat dinding tu dah menunjukkan pukul 2.45 ptg....tapi masih ramai lagi yang beratur untuk mengambil makanan......memang laris betul perniagaannya.....nak bayar pun kena beratur panjang jugak.....

Dan dan encik suami nak bukak restoran nasi kandar jugak......"alah ayah (ni panggilan manja saya panggil suami) tahun depan kan nak bukak 2 branch sekali gus, ada ke masa nak handle restoran pulak" saya kata kat dia....dia jawab"ikut saya semua saya nak buat"......"ye la tu" saya jawab balik......



Ni masa dah nak balik....melenggang-lenggang kangkung membawa perut yang berat berisi nasi kandar......meyempat lagi tu snap gambar....agaknya orang yang ada kat situ pelik apa kena la dengan dia ni tangkap gambar sana, tangkap gambar sini.....aahhh....lantak la...diorang bukan tau kegilaan saya.....

Restorannya di bawah rumah flat je.....di bawah memang deretan kedai...kat atas rumah.....saya cakap kat hubby "huuiiisshhh....jenuh orang atas tu menghidu bau masakan nasi kandar tiap-tiap hari"......agaknya dah terlampau kenyang, suami saya tak jawab apa-apa cuma mengangguk je.....


Kat sini la tempatnya......mana la tau kot-kot ada yang teringin nak pegi.....

****Intan....ni dah tak jauh dari rumah baru ko tu.....sambil-sambil kalo nak nengok rumah boleh la try makan kat sini....



Sekolah ni betul-betul berhampiran dengan rumah flat tu......


Lepas makan terus pegi PPD Sepang.....salam dengan pegawai kat situ tadi tangan bau kari daaa......memang melekat bau karinya....punya la lama cuci tangan tadi tapi tak tanggal baunya.....

Sementara tu hubby dengan anak-anak pegi masjid dulu, solat.....


Lepas selesai urusan saya kat situ terus berdesup pegi Cyberjaya......



Pegi sini......tujuannya nak booking dewan untuk sukan pada 17 Julai nanti......kat sini tak lama....kejap je....anak-anak pakat tido dalam kereta jadi hubby sorang yang naik ke pejabat.....


Masa nak keluar dari situ ternampak pulak penguatkuasa majlis tengah berkawat......sambil hubby drive sempat jugak tu saya snap gambar.....nasib baik gambar tak goyang tapi kecik sebab jauh....dah habis zoom dah ni......suruh hubby berentikan kereta dia tak nak pulak.....


Rupa-rupanya diorang pun kena berkawat jugak ye.....kalau polis dengan askar tu memang la berkawat....budak tadika pun tau......ke orang lain memang dah tau saya je yang baru tau......




*

No comments:

Post a Comment