Assalamualaikum W.B.T

Blog ini banyak berkisarkan tentang kisah di tadika dan juga diselitkan serba sedikit cerita tentang perkara lain sebagai penambah perisa. Kepada ibu bapa yang ingin tahu apakah rutin harian kami di tadika bolehlah mengikuti blog ini. Sebarang berita terkini seperti tarikh peperiksaan, tarikh cuti dan sebagainya akan dikemaskini dari masa ke semasa. Selamat membaca buat semua.

Friday, June 3, 2011

Bila Rasa Marah

Bagi mereka yang bekerja bukan sebagai guru.....cuti sekolah adalah seperti hari-hari biasa juga....tetap kena pergi kerja seperti biasa.......bagi cikgu-cikgu masa cuti sekolah adalah waktu rehat sepenuhnya......bagi kaum wanita masa begini sudah semestinya diluangkan untuk mengemas rumah dan bersama anak-anak......macam saya tadi saja bawak anak-anak pegi giant sambil beli barang lepas tu bawak diorang main kat playground kat giant tu.....saja nak happy kan diorang....kalau duduk rumah tengok tv, main game, main internet......tu je la kerjanya.....lepas tu menyepah......

Sebut pasal menyepah ni, memang dah menjadi perkara biasa kan....bila ada anak kecik susah nak tengok rumah kemas......macam saya ni 2 orang anak perempuan.....bila diorang mula main masak-masak habis satu rumah bersepah dengan mainan masak-masak diorang tu.....nak main keluarkan segala harta benda pandai....lepas tu bila dah habis main masing-masing tak reti nak kemas.....tu yang nak membebel je jadinya.....kadang-kadang membebel je tak jalan dah...keluar hanger baru kelam-kabut nak kemas......sabar je la......gertak je tu.......


Pagi tadi tengah mengemas buku-buku yang disepahkan si Qash, saya terpandang pada satu majalah ni.....ada tertulis disitu doa menghilangkan marah......sesuai betul untuk saya masukkan dalam entry saya kali ni.....ye la kan waktu cuti sekolah ni saya rasa ramai para-para ibu yang nak menyinga je setiap hari....jadi boleh la amalkan doa ni.....saya dapat doa ni dari majalah aulad....tapi bukan bulan ni punya......anak-anak saya memang suka majalah kanak-kanak islamiah macam ni......ada macam-macam lagi majalah kanak-kanak yang bercirikan keislaman di pasaran.....kita yang dewasa ni pun boleh tumpang sekaki baca.....banyak doa-doa yang ditulis dalam majalah tu.......setiap bulan doa-doanya berlainan.......




Apa pun jangan cepat marah nanti lekas tua......

Jangan marah aaaaa....nanti kena jual......(3 Abdul).....




*

No comments:

Post a Comment